احذروا الأطعمة الخمسة الأكثر تسببا للسرطان

احدث اجدد واروع واجمل واشيك احذروا الأطعمة الخمسة الأكثر تسببا للسرطان



 احذروا الأطعمة الخمسة الأكثر تسببا للسرطان
Limits!
AND PASS THIS EMAIL TO  WHOM YOU CARE



The top five cancer-causing foods are:

1.. Hot dogs 
Because they are 
high in nitrates, the Cancer Prevention Coalition advises that children eat no more than 12 hot dogs a month. If you can't live without hot dogs, buy those made without sodium nitrate.


الكلاب الساخنة(النقانق أو الهوت دوغ )
لأنها فيها النترات مرتفعة، ومنظمة الوقاية من السرطان تنصح بأن الأطفال لا يأكلون أكثر من 12 هوت دوغ في الشهر. إذا كنت لا تستطيع العيش من دون الهوت دوغ ، فاشتر تلك المصنوعة من دون نترات الصوديوم.





2. Processed meats and bacon 

Also high in the same 
sodium nitrates found in hot dogs, bacon, and other processed meats raise the risk of heart disease. The saturated fat in bacon also contributes to cancer.


2. اللحوم المصنعة ولحم الخنزير المقدد
عالية أيضا في نترات الصوديوم الموجودة في النقانق ، اللحم البقري ، وغيرها من اللحوم المصنعة تزيد من مخاطر الاصابة بأمراض القلب. الدهون المشبعة في لحم الخنزير المقدد يسهم أيضا في الاصابة بالسرطان.





3. Doughnuts 

Doughnuts are cancer-causing double trouble. First, they are made with white flour, sugar, and hydrogenated oils, then fried at high temperatures. Doughnuts, says 
Adams , may be the worst food you can possibly eat to raise your risk of cancer..


3. الكعك
الكعك مسبب للسرطان ومشكلتها مزدوجة. أولا ، انها مصنوعة من الدقيق الابيض والسكر والزيوت المهدرجة ، ثم يقلى في درجات حرارة عالية. والكعك ، كما يقول آدامز ، قد تكون أسوأ طعام يمكنك أكله لزيادة خطر الاصابة بسرطان..




 

4. French fries 

Like doughnuts, French fries are made with hydrogenated oils and then fried at high temperatures. They also contain cancer- causing acryl amides which occur during the frying process. 
They should be called cancer fries, not ! French fries, said Adams .


4. المقليات الفرنسية
مثل الكعك ، المقليات الفرنسية تصنع من الزيوت المهدرجة ثم تقلى في درجات حرارة عالية. فهي تتضمن أيضا مادة الاكريلاميد  المسببة للسرطان والتي تتكون أثناء عملية القلي. وينبغي أن تسمى مقليات السرطان ، لا! المقليات الفرنسية ، كما يقول ادامز











5. Chips, crackers, and cookies 
All are usually made with white flour and sugar. Even the ones whose labels claim to be free of trans-fats generally contain small amounts of trans-fats.



 5. رقائق البطاطس ، والبسكويت ، والكوكيز
جميعها عادة تصنع من الدقيق الابيض  والسكر. حتى تلك التي ملصقاتها تزعم بأنها خالية من الدهون المهدرجة عموما تحتوي على كميات صغيرة من الدهون المهدرجة

منقول للافاده 
ادعولى 
عايزين  مشاركاتكم ما تبخلوش بالتعليق 
لو عجبكم

...

0 comments:

إرسال تعليق